top of page

Що таке чат-бот?

     Чат-бот — це програма, яка імітує справжню розмову з користувачем. За допомогою чат-ботів можна спілкуватися текстовими та аудіо повідомленнями на сайті, в месенджері, мобільному додатку або по телефону.

   Чат-боти використовують машинне навчання для створення сценаріїв спілкування. Завдяки постійній взаємодії з людьми вони вчаться наслідувати справжню розмову і реагують на усні та письмові запити, щоб допомогти знайти відповідь. Оскільки чат-боти використовують штучний інтелект, вони розуміють мову, а не просто команди. Варто відзначити, що крім чат-ботів, створених за допомогою штучного інтелекту, існують і такі, що функціонують на основі запрограмованих сценаріїв із множинним вибором, наприклад, варіант А призводить до варіанту В.

Чому чат-боти так важливі для бізнесу?

  • Забезпечують сервісне обслуговування клієнтів 24/7

 

  • Допомагають охопити більше клієнтів

    Результати дослідження State of Chatbots 2018 року показали, що чат-боти мають ряд переваг, а саме:

  • Забезпечують сервісне обслуговування 24/7. 64% респондентів опитування повідомили, що цілодобовий сервіс є однією з переваг використання чат-ботів. З їх допомогою компанії можуть відповідати на питання клієнтів незалежно від часу доби, а це підвищує якість обслуговування і впливає на успішність бізнесу.

  • Допомагають охопити більше клієнтів. Згідно з дослідженням, 69% користувачів обирають чат-ботів, а не додаток для взаємодії з брендом. Тому, якщо компанія хоче передавати інформацію про свої продукти і послуги великій аудиторії, використання цього каналу має економічний сенс.

Переваги чат-ботів

  • Ефективна взаємодія з клієнтами

  • Економність

  • Відстеження доставлюваності контенту і даних про користувачів

  • Генерація та кваліфікація лідів

  • Легкість в експлуатації

Нижче наведені основні вигоди, які отримує компанія від використання чат-ботів:

  • Ефективна взаємодія з клієнтами. Чат-боти допомагають залучити як потенційних покупців, так і клієнтів, що веде до збільшення продажів. На відміну від компаній, що використовують традиційні методи обслуговування, чат-боти не перевантажують аудиторію інформацією, а кожен раз надають тільки ті дані, які відповідають запитам користувачів. Тому, клієнти регулярно отримують виключно релевантну інформацію. Такий підхід допомагає довше підтримувати зацікавленість аудиторії завдяки автоматизованому ланцюжку повідомлень.

  • Економність. Власникам бізнесу необхідно платити співробітникам за сервісне обслуговування клієнтів. А зі збільшенням компанії ростуть і витрати. Чат-боти — це одноразова інвестиція, яка допомагає брендам скоротити витрати на персонал. Компанії можуть легко інтегрувати чат-ботів, щоб відповідати на прості запитання потенційних покупців і передавати складніші менеджерам з обслуговування.

  • Відстеження доставлюваності контенту і даних про споживачів. Чат-боти збирають відгуки клієнтів, які допомагають брендам поліпшити свої послуги і оптимізувати сторінки з низьким рівнем конверсії. Більш того, на підставі виконаних клієнтом дій можна сегментувати аудиторію.

  • Генерація та кваліфікація лідів. Чат-боти отримують інформацію про користувачів, яка дозволяє персоналізувати розсилку повідомлень клієнтам на різних етапах воронки продажів. Боти можуть ставити релевантні запитання, генерувати ліди, переконувати потенційних покупців. Крім того, вони допомагають компаніям знаходити некваліфіковані ліди за допомогою ключових показників результативності. Такий підхід позбавляє від взаємодії із незацікавленими лідами, які просто забирають час.

  • Легкість в експлуатації. Чат-боти допомагають компаніям якісно обслуговувати клієнтів на декількох мовах. Це дозволяє розширювати діяльність бренду на нових ринках.

Як працюють чат-боти

Чат-боти в основному використовують штучний інтелект для спілкування з користувачами, тому надають релевантний контент і актуальні пропозиції. Вони функціонують на основі набору інструкцій або використовують машинне навчання. Функціонал чат-бота, який працює на основі інструкцій, досить обмежений. Найчастіше він призначений для відповіді на фіксовані питання. Таким чином, якщо людина ставить запитання не так, як передбачено програмою, бот не зможе відповісти.

Рівень інтелекту бота залежить виключно від того, як він запрограмований. Чат-бот на основі машинного навчання працює краще, адже він розуміє не тільки команди, а й мову. Тому, щоб отримати релевантні відповіді, користувачеві не потрібно вводити точні слова. Крім того, бот вчиться на взаємодіях з клієнтами і може легко вирішувати схожі ситуації, коли вони виникають. Кожен такий діалог покращує інтелект бота.

Крім чат-бота на основі штучного інтелекту, є ще один, який буде корисний маркетологам без технічних навичок. Він — простіший, тому з ним може працювати будь-який ентузіаст і новачок. Цей чат-бот робить масові розсилки. Бренди використовують таких ботів для розширення можливостей email маркетингу і web push стратегій. Кампанії в Facebook дозволяють збільшити охоплення аудиторії, підвищити продажі і поліпшити якість обслуговування клієнтів.

bottom of page